Naam
Petra Claessen
Functie
CEO BTG & BTG Services/Boardmember
Organisatie
BTG
LinkedIn
Spreker Biografie
Petra Claessen is ervaren in het bouwen van bruggen tussen personen, bedrijven, organisaties, wetenschap en onderwijs en richting overheid, steeds rekening houdend met het doel dat ze willen bereiken. Haar scope of view is om samen te werken in co-creatie en vanuit een synergetische attitude.

Bijna 14 jaar lang was Petra CEO van NIMA, de grootste marketing vereniging van Nederland. Ze was ook CEO van de HCC, een vereniging met op dat moment bijna 180.000 leden. Later was ze directeur van de Sales Management Association. Sinds 2015 is Petra CEO van BTG & BTG Services.

Petra neemt deel aan verschillende Besturen. Ze is bestuurslid bij universiteiten, MBO en HBO onderwijs, bij Cultuurhistorische instellingen en vervult ambassadeursfuncties bij maatschappelijke organisaties met impact, is voorzitter van de INTUG (International User Group for ICT & Telecom) en duo-voorzitter van iPoort.
Menselijke maat in digitale maatschappij
De digitale infrastructuur van NL vereist permanente aandacht. Ontwikkelingen en innovaties volgen elkaar in een rap tempo op en daar moeten we adequaat op inspelen. Het is daarom noodzaak dat we gereed zijn voor de toekomst; inzet van jong en oud is gewenst. BTG heeft een programma ‘Green meets grey’ waarin young professionals gekoppeld worden aan Executives. Verticaal en horizontaal door het digitale landschap met onze leden en partners, redenerend vanuit de triple helix gedachte. Ook met het oog op het feit dat er meer en meer thuis wordt gewerkt, is een sustainable, digitale infrastructuur een vereiste. Organisaties en hun medewerkers moeten gereed zijn om de digitale transitie door te maken.
 
“BTG; Building bridges in a connected Society” dat geldt ook voor de menselijke maat in de digitale infrastructuur, waar de koppeling tussen het bedrijfsleven, de overheid, wetenschap en onderwijs een must is!
Petra Claessen